icon_scroll_up

Ideapark Media

Novinky nielen zo sveta Floreát Ideapark.
btn_srch
Článok

Je vaša firma pripravená na budúcnosť? Takéto typy ľudí budú mať o vysoké finančné hodnotenie postarané

26.01.2020 | 18:31
Patríte medzi nich? Mnohé pracoviská sa pripravujú na automatizáciu. Súvisí to na jednej strane so zánikom pracovných miest, na strane druhej to zvýši potrebu zručností, akými sú kreativita, manažérske schopnosti či empatia.

Téme sa venoval britský The Guardian. S narastajúcou automatizáciou sa určité zručnosti, či napríklad emocionálna inteligencia (EQ), stanú stále cennejšími. V súčasnosti je miera technologických zmien taká rýchla, že aj najinovatívnejšie spoločnosti sa môžu cítiť pozadu. Už dnes máme predpoklady, že mnohé pracovné miesta a úlohy, ktoré sa budú vykonávať v roku 2030, stále neexistujú. Ako sa teda pripraviť na príchod vyššej miery automatizácií a nových technológií? Odborníci sa domnievajú, že existujú stratégie, ktoré môžu firmy implementovať pri nábore, školení a kontakte so svojimi zamestnancami či partnermi, aby sa ubezpečili, že sú v predstihu.

Carlene Jacksonová je výkonná riaditeľka softvérovej spoločnosti pre riadenie vzťahov so zákazníkmi. Podľa jej slov musia majitelia firiem viac premýšľať o budúcnosti. „Podnikatelia a manažéri už dnes trávia 20-40% svojho času prácou na budúcnosti svojich spoločností. Príliš veľa času však trávia „hasením problémov“ a nevenujú dostatok času strategickým projektom, ktoré budú podporovať rast ich podnikania,“ tvrdí. Zároveň dodáva, že najlepšia príprava sa dosiahne najatím správneho personálu a rozvojom kultúry vzdelávania. „Keď najímate zamestnancov, mali by ste sa pýtať, či vám táto osoba na jednej strane môže ušetriť čas, ale zároveň vám zarobí peniaze. Majitelia firiem môžu pripraviť svoje podniky na budúcnosť tak, že vytvoria podnikové kultúry podporujúce flexibilitu, neustále vzdelávanie sa, zvyšovanie kvalifikácie, ako aj experimentovanie. Nastalo obdobie tzv. koučovania, kde by sa v tíme mali učiť jeden od druhého.“

Majitelia firiem by mali svojich zamestnancov povzbudzovať, aby premýšľali o svojej vlastnej budúcnosti. Jacksonová vo svojej firme žiada všetkých uchádzačov o zamestnanie, aby vytvorili 10 ročný životopis. „Chceme od nich, aby premýšľali o tom, ako bude ich kariéra vyzerať o niekoľko rokov,“ vysvetľuje. „Povzbudzujeme ich tiež, aby uvažovali o nových zručnostiach, skúsenostiach či osobnom rozvoji a vytvorili plán na dosiahnutie týchto dlhodobých cieľov.“

Simon Hayward, generálny riaditeľ poradenskej firmy a čestný profesor Business School v Manchestri hovorí, že pretože v budúcnosti bude veľa úloh vykonávaných softvérom, bude väčší dopyt po ľudských kvalitách, na ktoré sa roboti nemôžu replikovať. Má na mysli najmä ľudské atribúty ako tvorivosť. „V prípade inovatívnych organizácií je to príležitosť na zvýšenie kvalifikácie súčasných zamestnancov a preskúmanie toho, čo hľadajú v nových zamestnaniach,“ vysvetľuje.

Simon Paine, spoluzakladateľ PopUp Business School, hovorí, že je dôležité zostaviť si vlastné zoznamy zákazníkov a zabezpečiť, aby ste mali kontrolu nad svojimi údajmi. Paine varuje, že hoci sociálne médiá môžu byť veľmi užitočné, prinášajú riziká. „Ak Facebook alebo iná platforma zmení svoje podmienky, zoznam zákazníkov sa môže cez noc vypariť. Namiesto toho si vytvorte vlastný zoznam, aby ste o novinkách vo svojej firme mali komu povedať.“ Paine tvrdí, že firmy nemusia míňať obrovské sumy peňazí na výskum a vývoj, aby boli v budúcnosti zabezpečené. Namiesto toho môžu využiť obrovské množstvo lacných a bezplatných zdrojov dostupných online. Úzky dialóg so zákazníkmi znamená, že podnik môže rozvíjať služby v súlade s meniacimi sa požiadavkami trhu a potom ich rýchlo uviesť na trh. „Väčšina ľudí si myslí a prepočítava sa, že všetko musí byť v perfektnom stave už predtým, ako sa to začne predávať zákazníkom. V skutočnosti čoraz viac spoločností začína predávať výrobky a služby skôr, ako ich dokonca vytvorili. Webové stránky je možné spustiť zadarmo behom niekoľkých minút, výrobné služby sú k dispozícii na požiadanie. Je úžasné, ako rýchlo, lacno a ľahko sa môže začať nový obchod.“

Vytvoriť či spravovať firmu v dnešných časoch a pripraviť ju na budúcnosť nie je v dnešných časoch otázka vstupnej investície, ale najmä nápadu a vytrvalosti. Ak taký máte, potrebujete len vhodné pracovné priestory a obohacujúce pracovné prostredie. Také máme aj v Piešťanoch. Vyskúšajte si priestory a prácu v coworkingovom centre v piešťanskom Floreát Ideapark.

MB